Jäh! Vårvindar friska och vi vaknar äntligen ur dvalan! (Alternativt har vi helt enkelt grävt oss upp ur taklavinen som rasade över oss i torsdags. ; ) )

För att vara ärlig har det inte hänt så mycket dock, och utöver en burk kattmynta har jag inte shoppat någonting spännande alls på djurbutiken. *ler* Men saker och ting går sakta framåt likafullt.
För det första har vi fått äppelbarn - de får klara sig själva...jag tänker inte leka amma åt ett gäng sniglar. ^^
Trodde först att jag plötsligt fått en explosion utav skräpisar, men sedan hittade jag den kläckta äggklasen.
[ATTACH]28446[/ATTACH]
Och så har vi lyckats konstatera att den ene av de två kuhlisarna (Har en som är rödbrun, och denna som är lite mer åt det getingfärgade hållet. ^^) är makalöst social och helt enkelt Vägrar gömma sig. Vi ska nog investera i tre till.
[ATTACH]28447[/ATTACH]
Samt att Fröken mosaikgurami med största sannolikhet är Herr mosaikgurami. Spana in den växande, manliga rumpan!
[ATTACH]28448[/ATTACH][ATTACH]28449[/ATTACH]

Vidare har vi planer på att dumpa över ett par barber till räkkaret tillsammans med en äggläggningsmopp nästa helg. De skall matas tills dess, så får vi se om det kanske kan bli lite lek och lite yngel. I stora karet tror jag nog att chanserna för överlevande små är så gott som obefintliga oavsett hur lekfulla (höhöhö) barberna är. XD