jenmad skrev:Första läckan var en liten "pys-läcka", droppade väl några veckor innan jag upptäckte det, jag funderade på varför avdunstningen hade ökat så pass...[:-5] Parketten förstörd, ca 30x40 cm, tapeten missfärgad men annars inget. Jag har inte gjort något åt det, det ligger så att det inte syns om man inte vet om det.
Nästa läcka var strax efter att jag silikonat om det läckande karet, då gav jag bort det. Den läckan upptäckte jag innan nåt hann hända.
Och tredje gången var det ett filter med en slang som drar in luft så det blev lite bubblor i utblåset. Filtret blev väl lite igensatt = dåligt flås = baksug. Droppade 2-3 liter på samma ställe på parketten som första gången så lite tur hade jag väl [:o]
Så det första jag gör på morgonen och när jag kommer hem är att kolla vattennivåerna :D
Och mina dumma misstag erkänner jag inte för att alla ska tycka att jag är just dum utan för att det kanske gör att någon annan kan undvika dem ;)
Hälsningar
Jennifer
Låter ju rätt lindrigt iaf. Skönt det, men trist på golv & tapet. Själv är jag såpass nojjig att jag redan nu kollar vattennivåerna när jag kliver upp på morgonen...extra nojjig är jag också för att vi bor i radhus och akvariet står mot grannens vägg...blir det läcka får säkert de ta del av fukten också och de har precis fått renovera hela köket pga fukt :(. Men ett helt nytt akvarium bör ju inte läcka isf är det ju ett konstruktionsfel...Glaset är 12mm brett, så jag borde kunna slappna av... Tack för att du delade med dig av din berättelse :)! Ha en trevlig helg!