Har ju kvar båda, en kompis håller den lilla åt mig men jag vet inte var jag kan he den stora nu när det ska i nya i det stora karet.Ihop går de inte för den stora vill bara pippa och när den inte får det säger den nafs! :p
Hade dock varit jäkligt kul att ha kvar bägge och prova odla dem... Sådärja nu har du gett mig förhoppningar och nya idéer, tack så jä**a mycket! :d
Jag kör mest på alaska pollock, räkor och levande foder. Röda mygg kör jag i princip bara fram tills dessa att de är stora nog att äta annat. Och snart är det slut med det i och med att arowanan snart har lärt sig jaga. Nu ska jag bara lyckas med konsten att få någon av mina fiskar (annat än påfåglarna) att ta pellets.
Odlar du Pulchra lovar jag att hämta några! :)
Angående filterproblemet du har: Menar du att du har insuget till modulen långt ner eller långt upp?
Själv har jag mina insug dels i det nästan helt igensatta bottenfiltret och dels har jag det i mitten av bakgrunden. För att slippa att det blir "oljigt" och skitigt i akvariet suger jag därför ut vattnet från baksidan av bakgrunden och sprutar i det igen på framsidan. I och med att jag har slang som går hela vägen till toan och snabbkoppling till kranen går det hela smidigt och smutsfritt. En annan grej jag gör är att jag, då jag börjar tömma, alltid suger vatten den första minuten från utsidan av insugen. Det för att på så sätt "backspola" bort så mycket skit jag kan. [:-17] [;)]
Värre är det då med min modul som jag har som filter i "moonlight" akvariet. Har inte tänkt på det speciellt mycket (eftersom jag inte bytt vatten där än) men den har sitt insug i botten så i den lär jag få suga ut vattnet från utsidan av modulen med slangen riktad mot modulens insug. Det borde nog fungera, men lite skit lär dock rinna ut och det kan hända att filtren hinner torka en del. Men det går rätt snabbt att byta vatten så någon större fara är det nog inte. Och lite skit är bara bra.
Köpa plånbok? Nej jag använder någon annans, billigare så! ;)