Asynja skrev:
Tack för tipset, men du, hur gör man sen då när scalaren blivit så stor att man inte har plats för hela stimmet längre? Sälja av? & med stim menar du minst 6 eller? Jag hade ju tänkt att scalaren skulle vara "huvud fisk" så det gör mig inte så mkt om jag har många, jag är mest bara orolig för att karet blir för litet så småningom och de vantrivs. Hur många är ok i min kub egentligen (med tanke på att jag ska ha 6st. Platy, ett stort gäng malar, och kanske ett stim rosentetra också då då, men tetrorna är jag lite tveksam över)?

Jadu, lite svårt det här för att jag har inga direkta erfarenheter om kub akvarium men som du säger så kan det bli rätt trågt för så många vuxna skalare, då tänker jag på längden av karet för att dessa fiskar i vuxen ålder blir revirhävdande så det kan bli liv i luckan:D

Men ett lekpar skulle nog gå i allafall och i värsta fall så kan man alltid ge bort skalarerna när de har parat ut sig, själv har jag tre alternativ när den dagen kommer för mina vilket kommer hända om ca 11 - 12 månader:D

Men som sagt jag hade i allafall satsat på 6st unga skalare till en början :)