Min karl har tjatat på mig sen vi flyttade ihop för 5 år sen och jag har alltid sagt "Nej fy fan...Massa iq befriade fiskar som bara simmar runt och skiter, dessutom är det sååå mycket jobb...de går inte ens att gosa med, ska vi ha akvarium så får du sköta det. PUNKT", sen har det legat och grott i mitt huvud och för några veckor sen märkte jag att minstingen var väldigt faschinerad av fiskar & de större barnen har tjatat om husdjur hur länge som helst. Min man är till viss del pälsallergiker, våra bästa vänner osckså så ngt pälsdjur har vi aldrig kunnat skaffa. Jag hittade hit och började läsa typ allt, artbeskrivningar, skötselbeskrivningar, inlägg...och blev jättetänd. Helt plötsligt sådär från att ha varit helt anti till att bli jätteintresserad. Vi köpte ett mindre kar (vi har inte så mycket space över) och började fylla på med firrar... Det här var för drygt 2 veckor sen och nu sittar jag och planerar ett större kar, har mätt i vardagsrummet & nog kan vi klämma in ett kar till (170L). Sen funderar jag inte på om hallen i övervåningen skulle bli fin med ett kar där...kanske ett i sovrummet också...Ja, ni hör vart det barkar. Jag är helt fast i det här, maken som från början tjatade på mig börjar tröttna på mitt fiskprat. Vi får väl se hur detta slutar. Jag har iaf fått godkänt på ett till kar i vardagsrummet :D