Asynja skrev:

Kör du 25 grader direkt från kran? Jag gjorde så idag, men var lite skraj för ev koppar i vattnet. Men det går alltså att göra så? Sen tänkte jag...Idag körde vi ju med slang från hinken och till karet...Kan man hälla ur hinken direkt istället, eller skrämmer man slag på firrarna då? För hälla skulle jag klara själv...lätt...det var just när det krävdes att hålla hinken högt och samtidigt manövrera "sugslangen"...
Jepp, 25 grader direkt från kranen kör jag. Jag är inte så rädd för kopparutfällningar då huset jag bor i inte är så gammalt, och sedan är det inte så lång tid vattnet passerar genom lednngarna innan det är framma till kranen, då skulle jag nog vara mer orolig om det var en gammal vattenberedare som värmde vattnet.
Bor du inte i ett gammalt hus ser inte jag personligen detta som en större risk.
Visst kan du hälla direkt från spannen, men ha något framför spannen när du häller så det inte blir en för hård stråle som kan möblera om karet ofrivilligt för dig:p...

Hittade det lilla ynglet igen i en grotta, förhoppningsvis har det kompisar där också, och förhoppningsvis kan de hålla sig kvar där och kanske klara den värsta krisen.
Gott det, överlever de ett par dagar brukar det inte vara någon större fara sedan.