Micke_A skrev:
Har spelat varje kväll nästan nu, har fastnat för det spelet. Likadant med ettan, det är få spel som jag spelat utan att ta veckor eller månaders uppehåll, men Tomb Raiderspelen brukar jag klara rätt fort, och så även Mass Effect. Jag trodde inte mätaren kunde minska alls, utan vad man gör brukar påverka antingen paragon eller renegade, men bara uppåt. En renegadehandling påverkar inte paragonmätaren neråt, utan bara renegademätaren uppåt. Men de kanske har ändrat det nu, eller så blev det nå´n bugg. Var lite småvass mot läkaren i gänget för att han inte hade varit helt etisk, kanske var därför paragonmätaren sjönk.

Ja übersvåra spel gillar jag inte. Striderna är svårare och tajtare i tvåan än i ettan, men fortfarande på en hanterbar nivå om man inte kör på för svår svårighetsgrad. Man dör oftare i tvåan, kanske för att de vill att man ska känna att man har lite motstånd, även om man kör på casual.

Nä (det där med paragon/renegade mätaren) men jag tänkte att det kanske dom hade ändrat på, jag skulle tycka det var roligare ifall om man gjorde "renegade" handlingar så påverkade det hur högt "paragon" mätaren var, att dom påverkade varandra dvs och inte har 2 seperata mätningar. Ja, ME1 lirade jag otroligt mycket när jag fortfarande hade min dator kvar, nu har jag inte skaffa spelet till xboxen men det kommer jag nog göra i slutet av månaden, finns ju billigt och det har ju sjukt många speltimmar i sig.

Det är inte übersvårt i sig, det är bara vissa situationer är svårare för melee än för casters och vice vers, och just nu är jag melee där det är massa casters som skjuter laser som gör för mycket skada på mig :< men men, får gå vidare till en annan värld och hoppas det går bättre där ;)