skojfisk skrev:
Kul tråd!

Ballte ser det ut, FANTASTISKA fiskar, ser inte bristerna på paroonhajen alls.

Skulle gärna ha en monstertank men har lite för komplexa planer just nu... Ska dra igång ett 175l kallvatten också. Lycka till och hitta den där RTC så jag får se den någon gång snart!!! :)

Tack så hemskt mycket :) Alltid roligt med såna värmande kommentarer :)
Ohhh Kallvatten?... vad hade du tänkt ha för slags fiskar då?

Ja du... jag SKULLE haft en RTC NU... beställde från en super trevlig affär neer i Skövde efter ett tips härifrån. Han skickade iväg en 7cm fisk i plastpåsar, stor frigolit låda och en massa tidningspapper... och något som jag tror ska förhindra fukt. Han skickade den på Tisdagen och jag hämtade ut den onsdagen.... När jag kom hem var vattnet ISKALLT och fisken var stendöd :( Blev riktigt besviken och ledsen... Tog 2 bilder på fisken i påsen som den låg i, Skickade iväg bilderna till honom och förklarade hela situationen.... Han sa att han skulle göra ett nytt försök och beklagade hela situationen. Men NÄR han skulle skicka visste han inte :(

Såååå jag får antingen hoppas på att han skickar igen eller så får jag leta vidare här i sthlm... Att det ska vara så svårt att hitta en fisk :(
Det är inte direkt en utrotningshotad art som det bara finns 10 exemplar av... men men, tids nog ska jag väl få min lilla "Webster" :D