Om man kör med mäsk förändras ju flödet under tiden och kan av olika omständigheter få en väldigt hög produktion till en början. Därför kör jag inte i ytterfiltret utan har en hemmabyggd petflaskreaktor som medvetet har lite begränsningar. När/om det tokbubblar i början går småbubblor ut genom fitervadden i botten av flaskan. När det lugnat ned sig till mer "lagom" nivå löser den all gas igen. På så sätt vet jag att även om jag skulle feldosera socker, jäst eller bikarbonat och råkar få en jättefart på mäsken så skadar jag inte fiskarna. Dessutom blir nivån jämnare då den första överproduktionspeeken uteblir. Det är med andra ord ingen katastrof om jag är ngn dag sen med att sätta om den andra dunken. Den enda nackdelen är att jag inte får riktigt så hög nivå som jag skulle kunna men skulle jag vilja ligga på den nivån är det nog trycksatt som gäller. Det växer så det knakar och bubblar fint om växterna i alla fall. Skulle jag fylla flaskan med biobollar i stället för legobitar...(!!!)... skulle jag nog få 100% lösning även i början.