Broddan skrev:
Riktigt trevlig med snygga saltbaljor som denna!

Originaltillbehören som du nämner ovan är dessa helt okey?

Eller tror du man kommer vilja ändra massor så fort man nördat ner sig i saltträsket?

Vet inte hur jag ska förklara riktigt vad jag undrar. Förutom uv-en/avdunstning tror du att du kommer vilja ändra mer inom överskådlig framtid. Känner du dig begränsat av med följande ljus osv.

Blev lite rörigt men summan av kardemumman är väl hur väl man klarar sig med RSM orginal då startkostnad med salt är rätt hög.
Då min plan var enkel ifrån början den lät..."skapa en sån biotoptrogen miljö med Mjukkoraller av alla dess former"om man skippar dem allra svåraste koraller så räcker det på långa vägar vad som medföljer RSM-et.Jag ska försöka att inte bli en "saltnörd"och bara köra med det jag har nu det kommer bli svårt att inte bli övertalad men jag brukar kunna säga stopp till mig själv att inte gå för långt:DDet roliga med detta med salt är att det inte finns några alls begränsningar när det gäller inköpen till alla dessa saltkar det finns oänderligt med saker som man kan köpa.

Varför jag har satsat på Mjuk-Koraller är att jag bara älskar dess färger dess form m.m plus dem är inte så känsliga då det gäller vatten värden,som sagt då min plan var solklar från första början när jag startade detta var att göra det för en och inte känna sig tvingad att mäta alla dessa värden buffra upp hit och dit om det är lågt,allt slabb med Osmos och Ljus så var mjukkoraller en självklarhet och att allt var inbyggt i karet så man slipper ha en sump under.Fast det underlättar med en sump då man kan placera allt i den istället men eftersom det var inbyggt så var det bättre för mig då jag ville ha den storleken på karet.Om du går i tankarna att köpa ett så gör det Beg på SG och ta tid på dig att hitta det rätta karet då det finns en uppsjö av dem beg.

Hoppas att svaret gav dig några svar som du ville veta:)