Så med stor ångest så lades mina små mästerverk ned idag[:-28]efter en tids velande så tog jag beslutet,filterna var igensatta totalt,jag har aldrig tagit upp dem för rengöring då det inte gick på grund av min massiva djungel av rötter och växter dåligt planerat kan man säga men det brukar ju växa med tiden brukar man säga;)botten var ren dynga som stank avlopp fast med VB var vecka plus försök rill slamsugning men det är inte det lättaste då den största var lika lång som mig(1.90)när den stod på skänken.
Jag skulle gjort det helt annorlunda om jag skulle gjort det från början och tänker jag främst på filterna finns smartare lösningar än vad jag körde med annars har det funkar bra,växt riktigt bra för bra kanske;)räkorna har ynglat som bara den då dem har trivs,då jag har börjat sätta upp vaser på jobbet som klasserna kan titta på det kallas för "det biologiska i vatten hur funkar det"har jag kallat mina projekt för,då kan jag sköta om dem under arbetstid istället,så minst en av dessa tror det blir den näst största kommer nästa vecka att sättas upp i en av klass rummen,så helt kört är det inte för dem.
Sen tar det upp tid här hemma också det ska skrubbas,det ska bytas vatten det ska matas osv osv,jag tycker jag har nog med annat här hemma också som ska göras,så jag tackar för all respons jag har fått och så hoppas jag att jag har gett nån funderingar på att starta en sån här vas:)
Eller så kanske man drar igång Sveriges första Saltvas;):D