Nubi skrev:
tOm du inte varit i Sydamerika bland idioterna sett med egna ögon, och hört folkets argument till varför de plöjer ner skogen osv så tycker jag du bör tänka på vad du säger.

Hugger man ner sin regnskog, fördämmer floder, borrar upp olja och släpper ut arsenik i sjöarna, så är man en idiot tycker jag.

De kommer att göra detta i vilket fall som helst. Dessutom så köper du VF så stödjer du barnarbete. 90% av VF fångas av barn i colombia och brazilien.

Mal fantaster kan knappast göra så stor skillnad när miljarder görs i "big business" som i olja, kokain, hydro, virke mm.

Och om sedan några påsar med fiskar skickas på ett flygplan till Sverige i från sydamerika, det är nog en "fis i rymden" om flygplanet släpper ut lite avgaser jämfört mot allt annat.

Personligen så tycker jag att om man kan så ska man köpa svensk odlat av en seriös odlare som bryr sig om sina fiskar. Om du är en odlare så kan jag förstå att du vill ha lite nytt genetiskt material till din odlig och behöver VF. Sedan så ska självklart nya arter upptäckas och kunna räddas undan innan de korrupta sydamerikanerna har utrotat sin fauna totalt.