DAHLBERG skrev:
Jag har faktiskt bara staplat stenarna :p Tänkte borra och hålla på men när jag provade att stapla så hakade de liksom i varandra och sitter skitbra! Pelaren består av tre delar: en stor bottenplatta, den stora (30 cm) höga lite "skruvade" mittenstenen och en liten toppsten :)

Jag ska egentligen köra med osmos, men filtret gick sönder efter typ en vecka... Nu skickas det runt hela världen för de ska ta reda på hur/vad/varför det är trasigt... Ett litet osmosfilter kostar inte mycket att ersätta för företaget. Kostar väl mer att skicka ett osmosfilter runt runt..
Det var ju bra att det passade då att stapla ser riktigt bra ut:)jag själv har lagt ner detta fenomen osmos:Ddå jag var så jäkla trött på detta och att det slarvades med kranvatten i påfyllnings dunken men användes osmos i själva VB så tog jag beslutet och struntade i osmosen;)har aldrig använt det innan på mitt första saltkar och det funkade jätte bra men började med att detta nya kar inhandlades men man tröttnar på det i längden,jag får se om det händer för mycket i alg front då mest men jag tror inte det som det ser ut nu.

Hur funkar det för dig med en stenkorall nu ibörjan?jag har aldrig vågat mig på dessa juveler på grund av diverse snack värden hit och dit men om det funkar för dig så kanske man skulle köpa nåt:)