Patrik Steen skrev:Att smaken är som baken är nog konstaterat sen länge men att den är så annorlunda bland forums deltagare det var egendomligt
Nja - det har nog varit uppenbart rätt länge. Det är ju också just pga detta som jag ville bort från systemet där jag plockade bort foton om det kom in för många (det systemet hade vi de första åren).
Vi har nämligen totalt olika smak och alla får gott om röster, t.o.m. nu när vi bara ger poäng till 4 foton.
Ta bara drds diskusfoto (som fortfarande är kvar bland de 4 bästa i omröstningen) - jag tycker att det är ett uruselt foto och det är det särklassigt sämsta foto som drd någonsin har tävlat med i någon omgång. I min bedömningsvärd så platsar det inte blande de 12 bästa i en månadstävling och sedan vann det och räknas dessutom som de bästa vinnarna under året. I detta fel är det uppenbarligen "fel" på min smak eftersom jag inte alls håller med majoriteten som gillar detta foto.
Så även om därför omröstningen ibland inte faller en i smaken så är det ju fakstikst sådan som verkligheten är - dvs vi ser på fotona med olika "ögon" och det är väl rätt kul för annars vore det mesta ju rätt förutsägbart