Markus1984 skrev:
Vahh! Ser redan kanske 20st+ som är kläckta?????

Efter bara ett par timmar? Har ju inte ens kläckt färdigt artemian....dom fick en liten liten bit fryst svenskfångad cyclops nu....

Hej där killivän!

Var mycket försiktig med det frysta fodret! Kolla nogan om ynglen överhuvudtaget är intresserade av det. Försök kläcka artemia snarast.
Jag brukar ställa artemiakläckningsburken på en ljusramp eller annan värmekälla. När de väl kläckt kan man suga upp den och förvara dem i
kylen i samma vatten de kläkts i. På så sätt behåller de sitt näringsvärde
och man slipper kläcka så ofta. Upp till en vecka klarar de kylförvaringen.
De kommer att ligga på botten men tittar man noga kan man se att de rörsig. Annars är det ju som Erik skriver klokt med hög salthalt hos ynglen.

Om du behöver startkulturer på levandefoder han jag nog hjälpa dig om du vill. Jag har bland annat vingdeformerade flugor, hoppstjärtar och grindalmask. Alla är jättelätta att odla och kräver minimalt med plats. Har även moina som är lite mer pysselkrävande, men inte särskilt svårt att lyckas med. Vinäger micro och vanlig micro har du kanske inte så mycket nytta av till notisarna, men det finns ju massa andra trevliga och intressanta killis att fylla sina burkar med!!;)

Lycka till!

Winne