MaxB skrev:
Halloj! Av någon anledning har jag missat den här tråden... men jag har läst igenom den nu. Dessa ciklider är ju helt underbara. Jag har haft dom med jämna mellanrum genom åren. Hittar man ett par direkt som passar ihop behöver man faktiskt inte ha några fler fiskar i karet. Som med en del andra robusta ciklider gillar de att gå omkring med sina yngel utan inblandning av nyfikna objudna gäster.

Man kan också ha lite otur om man köper enbart en hona och en hane - det händer allt som oftast att de helt enkelt inte riktigt "passar ihop", och faktiskt inte kommer igång - ofta med påföljd att hanen hela tiden jagar honan.

Jag tog hem två små lilfalili för någon vecka sedan, var hyfsat säker på att det var olika kön på dom - men se, det ville sig inte - det blev ett jädra jagande, så jag lämnade tillbaka mina... tyvärr.

Du har ju lyckats hitta ett jättefint par - det är bara att låta dom gå i karet och njuta av lekar och yngelvård!

Grattis!:)

Vad tråkigt :(

Ja då får jag väl skatta mig lycklig att jag råkade få just dessa :D

Har lite planer på att skaffa bättre belysning så jag skall kunna skapa en liten djungel, för det är ju trots allt mitt i djunglen dessa firrar trivs bäst!

Om ni har kollat på filmen från Duisburg 2007 här på zoopet så förstår ni vad jag menar!