c90368 skrev:Har följt diskussionen men inte lagt mig i eftersom du har fått goda råd av andra.
Men nu har jag en synpunkt, njisseni är den näst skarpaste Ap efter panduro. Borellii är den vekaste av dem alla!
Så denna kombination är inte så lyckad, visst är det tråkigt när det inte stämmer. Men det är synd på fiskarna och pengarna att göra samma trial and error som andra har gjort.
Till njisseni passar macmasteri, viejita, trifasciata mfl lite mer robusta Ap som kan matcha njisseni.
Har missat tidigare om ni har pratat om att njisseni är parbildande och inte harems gående?
Jag skulle satsa på en trifasciata familj 1+2 för att möta upp njiessenins aggressivitet.
Men fortsätt för guds skull fortsätt med njiesseni! Det är en av de häftigaste Ap jag har haft. Ja tillsammans med trifascatian på min avatar då...
Oj! Storfrämmande :D
Väldigt väldigt skönt att få det avklarat. Då är ju frågan vad jag ska välja macmasteri, viejita eller trifasciata..
Har ju aldrig jobbat med dvärgciklider tidigare så denna infon var väldigt skön att få innan jag blandade de arter jag tänkt från början.
Och efter en snabb googling så föll jag pladask för trifasciata må jag säga.
Har kollat in viejita och macmasteri tidigare, men av någon anledning missat triffarna..
Ännu en ändring i min artlista med andra ord :P
Än en gång tack så mycket.
Och när jag ändå har dig på tråden.
hur anser du att jag bör introducera firrarna i karet när det väl blir dags?