drd skrev:MissB det ytterfiltret som är med akvariet har perfekt storlek för ditt kar om du inte ska överbelasta det med fisk.
Sen får det säkert plats inne i bänken vilket gör det tyst och osynligt och oxå jäkla snyggt.
Men det är en del på det som är lite känsligt och det är den grejen där slangarna sitter fast på. En grej som gör att när man ska ta av slangarna från den om man vill det när man gör rent slangarna som tyvärr kan spricka.
Det är väl enda grejen på pumpen som är lite klen som kanske borde bytas när man ska dela slangarna.
Jag har 2 såna pumpar igång här till mitt 720 liters, en står inne i bänken och en utanför på andra gaveln och sen har jag en fluval 4+ som innerfilter för extra drag i vattnet bara men den rengörs nästan en gång i veckan för den sätter igen fort av skitgrisarna i karet ;)
Tror som sagt inte du behöver vara speciellt nervös för att starta upp karet med ett ytterfilter om du bara är noga när du sätter ihop det och har koll på grejerna.
Det är just det som är grejen! Jag har noll koll på ytterfilter och hur de ska fungera och se ut :(
Men jag kommer ju lära mig det också.