ciklidtok skrev:
Papegojorna är väl igentligen lätt orange naturligt har jag för mej, men de jag har är nog färgade...tror jag.....Det kanske inte hjälper på just dom med färgfoder, men det skadar ju inte att köra det iaf, eftersom jag har ju andra ganska färgranna Cikloider som går med dom...Synspilum och Jack Dempsey tex. och de har naturlig färg iaf. Så dem hjälper det ju på iaf.

nej, jag köpte inte Pepegojena bara fö färgens skull, jag gillar deras "personlighet"...kan man säga så??.....De påminner ganska mycket om Oskarn i beteende när man har haft dem ett tag. Redan nu är de väldigt förtrolig med mina händer tex. stoppar jag ner handen av någon anledning, då kommer de och påfåglarna direkt och smånafsar lite i mina fingrar. och de äter direkt ur handen på mej.....De är trecliga helt enkelt...och sen om de har en klar snygg färg...om så bara för ett tag.....så är ju bara det en bonus:)

Vilken som är den "naturliga" (dvs den icke målade färgen) är nog lite svårt att avgöra - men normalt är de väl orangeröda och denna färg tappar de alltså normalt inte.