Rockdoll skrev:Förlåt om jag lägger mig i något som jag kanske inte har med att göra, men har det inte blivit lite väl tråkig stämning och massa påhopp i denna tråden?
Varför är alla så väldigt beskyddande mot Kjell? Folk har väl rätt att ifrågasätta och be om källor för olika påståenden om de vill, vem de än kommer ifrån? Bara för att Kjell vet mycket, betyder inte det att hans ord är någon allmän lag. Inget illa menat, och jag säger inte att någon specifik person har rätt eller fel här, jag tycker bara att det är jäkligt tråkigt att läsa såna här trådar där trådskaparen vill diskutera ett specifikt ämne och blir påhoppad så fort denne försöker diskutera det.
Jag tycker nästan mer eller mindre tvärtom vad du gör rockdoll, det pga det faktum att djurvän säger att det är jättehemskt etc med djurplågeri av färgade fiskar, däremot har han inga problem att hålla för många fiskar av arter som helst inte ska gå tillsammans i akvarier som är alldeles för små för att hålla det antal fisk han/hon har.
Att selektivt tycka synd om djur när det passar honom/henne anser inte jag att vara djurvän. Antingen strävar man efter att vara djurvän rakt igenom eller så håller man tyst.
Sen att begära källor kan jag väl hålla med om, men några specifika källor på att aftonbladet med flera fabricerar, vrider och feltolkar nästan alla sina publikationer är mer eller mindre allmän vetskap vid det här laget.
Mina små tankar om diskussionen bara.
Mvh
Marcus