ciklidtok skrev:
Förlåt att jag stjäl tråden lite nu, men jag tänkte passa på att fråga dej Nina, visst kan man ha Black Molly och evt. nån svärbärare i det här akvariumet med Guppy och Platy? Några yngel borde kunna överleva i urskogen tycker jag....kan nog även tänka mej att sätta ner mer växter däri;)Om det är bättre.

Måste även köpa lite fler Guppyhonor, har bara 4 vuxna nu med 4 hannar...ska nog köpa 4 till( honor alltså).

Det är ju många år sedan jag har hållit Guppy och Platy i den här utsträckningen eller andra fiskar än ciklider överhuvudtaget;) Så jag är faktisk lite nybörjare på detta ( efter si så där en 15 år med akvarium :p ). Min dotter har ju haft Guppy till och från ( hanen på bilden kommer från henne) Men hon är heller ingen expert på området;)

Visst kan du ha svärdbärare och Black Molly med. Dock är de nog snäppet värre på att sluka yngel men du har ju en del gömställen så det är säkert inga problem. Om du vill vara helt säker så lägg till lite mer bottenväxter utöver de du har tex. javaormbunke eller cryptocoryne.
Våra svärdbäraryngel gömde sig på botten bland skogar av javaormbunke och i guppykaren har jag nu cryptocoryne som täcker botten men de behöver inte gömma sig så mycket :)