Så var det dags för de första fiskarna...vi skulle ha gäster på kvällen och jag skulle handla massa mat och dricka och...fiskar!! Kvällen innan pytsade jag i tillforderlig mängd Nitrivec (även växtnäring) och på lördagen skulle jag hämta lite filtergojs hos min kompis - det vattnet blev BRUUUNT - bild kan du se längst ner. Vågade knappt hälla det i min pump men det åkte ner, tjoho...

Blev tio kilfläcksrasboror (trodde jag då, men det fanns en katt bland hermelinerna! Återkommer till det...) och ett par Herr och Fru Kakaduaciklid! De koppades in samtidig som våra middagsgäster kom, vi satt och stirrade in i karet allihopa :D fast efter en stund var det nog bara jag som var intresserad fortfarande ;)

Kakaduacikliderna är verkligen kung och drottning i karet, simmar runt i lugnt tempo och är ÖVERALLT. De är jättecoola och kommer fram och kikar på mig i omgångar. Bryr sig knappt om de störiga kilfläcksrasbororna som älskar att leka med utblåset - titta jag flyyyyyyger.... lite bilder (kilfläckarna är svåra att få på stillbild):

(och hej och gonatt från mig så länge - och ja - jag sitter TIMMAR och glor in i karet) Nu är ni uppdaterade fram till i fredags åtminstone! :d To be continued...