Mick13 skrev:
Jep Bong!! det ser ut o kunna fungera men du kan inte ge en lite mer detaljreda beskrivning av ditt bygge jag har tillgång till diverse pumpar men hur har du byggt upp det inuti tunnan ??

Jag erkänner mig vara totalnovis på ytter filter jag behöver ett bra filter till slöjsjärts karet. Jag lyckades inte få till det med ett grovt innnner filter och ett luftdrivetfinfilter, ökar jag pumpakapciteten kommer det bara att bli strom i karet. Vattnet i karet påminner rätt ofta något som bönderna kör ut på åkern till våren [:o]

Önskar jag hade en ritning [:o] Men jag kan försöka förklara det. Vattnet kommer in via eheim kopplingen där nere, på insidan har jag en slangstump ansluten till kopplingen som går in i en uppochnervänd förvaringslåda (för livsmedel) som jag borrat några småhål i så att det inte ska bildas en luftficka. Sen har jag begravt förvaringslådan i 12 kilo lavakross, over det har jag filtermatta som jag skurit till småkuber och over det en hel filtermatta jag har skurit till så den passar precis i tunnan... Hoppas att du blev lite mer insatt? är något oklart så får du fråga...