Andrém skrev:Ja, alltså, det finns så få stimfiskar som tilltalar mig. T.ex Neontetror och dom flesta andra tetrorna är jag helt ointresserad av men glasmalarna såg ju rätt fina ut men 4/5 på svårighetsgraden här på zoopet.
Läste lite mer om eldstjärten, hur kommer det sig att den är en gruppfisk men det står att den är väldigt aggressiv mot andra i samma art? Menas det med att den är aggressiva om man introducerar mer av samma art senare? verkar lite fuffens.
Hahah! 4/5! Det är bara att släppa i dem, sen sköter se sig själva. En nackdel med dem är att de sover hela dagarna i grupp. De står stilla och darrar. Har man en grotta så ser man inte röken av dem. och de äter inte förrän lampan har varit släckt i typ 2 minuter. Det är det enda krångliga.
Jag vet inte mer än det jag har skrivit tidigare. Men de har ju många av samma art i akvariumen i affären, och de bråkar inte. Jag stod och kollade på dem i några minuter för att de hur de uppförde sig. Den kan tetas lite med sebrafiskrna ibland, men bara om de simmar runt huvudet på den.
Eldstjärten agerar mal. Det är bra.
Ärligt talat tror inte jag att man vet speciellt mycket om den.