Dre skrev:
Japp men det ger inte bättre skydd att vara smittat på vanligt sätt åtminstone finns inga belägg för detta eller tvärtom.

100% är bättre än inte 100%. De bästa siffrorna jag sett är 90% med hjälp av två doser vaccin. 100% slår det med.

[QUOTE=kaj.p]
Tja så är det väl inte alltid Jag har ett tvåårigt barnbarn med astma för liten för o vaccineras. Och kan väl knappast mena att han skall ta ansvar för att han är i riskgruppen. Tycker knappast heller att det är egoistiskt av de andra som väljer att vaccineras sig för att de kommer o finnas i hans närhet. Sedan vet jag med att det inte finns någon garanti däremot vet jag att risken för att han skall smittas minskar. Och jag vet också att jag gjort vad jag kan för att minska smittorisken vilket jag också tror du hade gjort om dina nära varit i riskgruppen. [/QUOTE]

Du har helt rätt i att e tvååring inte kan ta ansvar för detta och jag är helt med på om ni väljer att minska riskerna, oavsett från vilket hot man än väljer. Detta hade även jag gjort om jag var i den situationen.

/J