Andrém skrev:
Jadå, helt klart kjell. Kritik har jag inget emot, tyckte bara det vore synd att hänga ut folk pga deras val/syn på saker, det är allt :)

Svårt att kritisera någon anonymt om man vill bemöta någon som framfört en åsikt offentligt i forumet;)

Själv får jag väl säga att jag tar inställningen att man inte skall vaccinera sig lite personligt eftersom jag hör till "superiskgrupperna" och jag hade legat jäkligt illa till om jag hade fått denna influensa. Så fort det kom ett vaccin så vaccinerade jag mig men det hann inte verka fullt ut innan jag ändå fick influensan. Jag smittades 4 dagar efter att jag fått vaccinet - annars hade nog gått åt helve för min del.
Så nu är jag ute ur farozonen men det finns många som är i riskgrupperna som av olika skäl inte kan vaccinera sig (t.ex. en del vuxna med vissa sjukdomar och mycket små barn etc.) och dessa mycket utsatta människor är beroende av att vi andra har vaccinerat dom så att vi intre smittar dom.

Visst ger vaccinet vissa biverkningar, men läser man i FASS så ger alla mediciner biverkningar (även vanliga huvudvärkstabletter) så vad det handlar om är inte att man får biverkningar (för det får man), utan hur svåra dom är och hur många som drabbas av svåra biverkningar. Då är det försvinnande få som drabbas. Det är helt klar farligare att sätta sig i sin bil och köra till jobbet, än det är att ta en vaccinspruta.