ZZulan skrev:
Ni kan se karet här

Det finns någon storts utblåshål men den är nere till höger bakom de svarta stenarna, nästan nere vid botten. Den är dessutom täckt av någon sorts nät. Jag inbillar mig att jag inte kan ha utblåset så lågt för att då får jag problem med syret.Det ser ju ut som att jag måste försöka göra hål någonstans längst upp på bakgrunden och försöka fästa röret där. Hur gör man hål på en BTN bakgrund utan att tömma hela karet?

Töm delar så att övre delen av BTN bakgrunden blir ovan ytan och borra med vanlig träborr eller stålborr. Dock brukar en träborr vara lättare då den har en liten pigg som gör att du inte glider omkring med borren då du borrar:)

Ett alternativ som Yoink föreslår är då att sätta hela strilröret rakt ut från bakgrunden (längt mot sidan av karet) och koppla in det mot slangen bakom BTN. Det blir då rejält synligt men det kan ju vara ok. Annars sätta strilröret bakom BTN och borra många små hål där du leder ut varje strilström via tunnars slangar. Detta syns knappast alls, men då måsta du tillverka en del grejor själv.