Eric_H skrev:Har en fråga till er som är lite mer erfarna av att hålla Ap:or. Jag har haft mina nu ett tag (köpt 2+2 av både trifasciata samt agazzizi fire red) men nu när jag bytte vatten idag reagerade jag över att jag bara ser 2 av trifasciatorna, troligtvis hanarna. I karet går det för övrigt ett gäng rödmunstetror, några corrydoras och några äpplesniglar. Kan någon av dessa andra gjort något eller kan de ligga och trycka någonstans, har ett ganska lummigt kar med lite kokosnötshalvor mm. Tips?
Det är bara att avvakta, har de rom någonstans inne i grönskan så kan det ta tid innan du får se dem igen.
Försök att hålla koll på hanarna och de andra fiskarna. Ser du att en hane återkommer till samma område ofta, samtidigt som det inte finns så många andra fiskar i området, då har du en indikator, kanske.
I värsta fall kan de ha blivit för hårt uppvaktade av hannarna och vara döda eller stå och trycka i något hörn. Om de är jagade och fortfarande lever så brukar de söka sig upp mot ytan bland växter i de inre hörnen.