Var köper man fryst mysis i Gbg?Släng bort mygglarverna o försök få in dem på mysis istället.
Innehåller mindre skit och mer av vad växande fisk behöver. Betydligt säkrare o hanskas med också. De kan så klart vara lite kinikiga ibörjan som de flesta diskus vid foderbyten. Undvik sedan pellet som sväller då de medför risk för att de föräter sig.
Jag äger inga pellets och kommer inte göra.
Jag har i huvudsak matat upp min blue diamond hanne med röda mygg och han har blivit stor och sinnessjukt färggrann dom senaste dagarna så det kan ju inte vara helt värdelöst. Och har man inte handskar på sig när man handskas med dom får man ju skylla sig själv.
Vad är det för skit som mygglarverna skulle innehålla? eller syftar du på risken att dom kan föra över sjukdomar om mygglarverna inte är odlade i friskt vatten? för det vet jag och jag köper bara åleds röda som jag vet är hanterade på ett bra sätt.
Här är lite om vad röda mygglarver innehåller;
The nutritional value of bloodworms is considered to be very good. Chemical analysis shows that bloodworms contain about 9% dry matter and of this about 65% is crude protein, ten percent is crude fat and about 10 percent is ash. They contain 15. % Nitrogen free extract. They are also a good source of iron for fish since they contain hemoglobin in their blood.
En annan fråga till er som gör er egen mix till diskus. Var köper ni lättast oxhjärta? Kollade med slaktthuset som är i närheten och dom hade inget. Ica?