snagge skrev:Ja, jag hoppas ju förstås att rommen tar sig, men det känns som att vi har rubbat balansen, när dan har varit över ytan. Dock verkar palettisarna trivas jättebra i det större karet, det låter konstigt men jag tycker det syns att de är lyckligare och de har flyttat in tillsammans i samma gamla kruka som rommen var i, trots att det finns flera grottor de hade kunnat välja.
Fiskar är ju tyvärr helt dumma i huvudet, så jag tror nog att det är en slump att det blivit så (men hoppas att dom fattar att dom har sina bebisar där i) för annars när bebisarna kommer, så kommer dom väl att äta upp dom, om dom inte fattar att det är sina egna?
Nåja, oavsett vad som händer är jag glada att dom har ett aktivt och hälsosamt sexliv. Det bådar gott för framtida kullar :)
Förresten... vad tror ni om ett litet tigerbarb som sällskap till palettisarna? För att knyta an till topic igen
Haha... hrmm.. De är faktiskt inte så dumma som många tror ;):D
Vill du ha yngel så bör du nog inte skaffa tigerbarber. Har ingen egen erfarenhet av dessa men tror nog att de kommer klippa ynglen efterhand som föräldrarna lämnar dem [:o]