Å hemsidan kan man bland annat läsa att minsta storlek på akvarium för en [COLOR=red]fisk som blir närmare metern stor[/COLOR] är 2 meter långt
Den här meningen renderade ca 2,5 sidor med beskyllningar, idiotförklaringar och förolämpningar (ordentliga) av min person. Det påstods först att jag skrivit att arowanor blir 2 meter, sedan när det gick upp för någon att det var akvariet som var 2 meter så påstods det att jag sagt att den asiatiska arowanan blir 1 meter och efter det så hade jag kastat skit på någon för att den personen följt CITES reglerna. Det är märkligt vad det går att läsa in i en mening.
Men nog om detta - det viktigaste för mig är för närvarande att tacka de som är guldmedlemmar eftersom det är deras pengar som gör att forumet rent fysiskt kan existera. Det är också viktigt att tacka även alla de icke goldmedlemmar som bidrar till forumets kvalité genom sina svar och deltagande i debatterna, ni får gärna "snylta" här :) för mig även om jag tycker att om man är så aktiv som några är på forumet så borde det ligga i förlängningen att även ekonomiskt stödja det forum som man helt tydligen värnar om. Men det är ert val - jag lägger ingen moralisk aspekt på valet men det innebär inte att jag kommer att sluta att tjata på några av er om att ni skall bli goldmedlemmar. Det jag regerar på är när personer kräver saker gratis som andra betalar för och på det sättet vill få allt men inte bidra med något för att bekosta detta. Många av mina "favorit" icke goldisar har helt tydligt förstått detta och varit tysta i denna tråd.
Jag vill sluta mitt deltagande i denna tråd med en uppmaning till alla som inte är goldmedlemmar att bli det. Det är bara genom att antalet betalande medlemmar blir större som forumets framtid är garanterad. Som ett sista försök till övertalning skulle jag vilja säga - Skulle det inte vara skönt att täppa till brödintaget på gnällspiken Kjell [:-129]så han inte sen kan sitta och gnälla över att han tjänar så lite, lägger ner så mycket jobb och blir så lite uppskattad. Jag skulle i alla fall bli ganska nöjd om det blev så många betalande medlemmar att man fick tyst på honom för ett tag :):D
MVH Lasse