Alla mina 3st otolincusar dog för ett par månader sen, och det var precis på samma sätt! :/

Låter mycket märkligt. Kan ju vara någon sjukdom som karrokaja säger men är det bara de som dött för dig? Hängiga black mollys har jag sett tidigare men då har de sjärten nedåt och huvudet uppåt. De simmar inte runt runt och hamnar vid ytan när de slutar. Har inte hittat något mer om någon sjukdom på simblåsan heller.

Kan ju bara hoppas detta var en engånsföretelse och inte händer igen. Om skadan kan komma vid krock eller klämd är det ända jag kan komma på att min tigerfisk http://oloflolof.se/bilder/blandat/tigerfisk_stor.JPG puttat bort honom vid matningen.

Förövrigt låg fisken död imorse. Vargunge, du vet nu vad jag tycker om dina inlägg. Gör inte saken värre för dig.

Snap3 skrev:
Om det nu bara är simblåsan som är problemet så kan det vara att han fått en smäll eller så och då smittar det ju inte, men den ser fan inte frisk ut i övrigt :/

Hur menar du? Han hade ju inga symtom på kroppen. Det ända var ju att han låg vid ytan.