Snabbt jobbat posten
I torsdags när jag kom hem från jobbet (dagen efter beställning) låg det ett kuvert med mossa och en avi från guldfisken på hallgolvet :).
Mossan är nu på plats och snart ska det kläckas artemia, måste bara jaga rätt på en lämplig burk.
Igår kom sambon med "nya" akvariet. Det har nu stått fyllt över natten i badrummet och det verkar vara helt :D
Tyvärr är det inte i bästa skick med en hel del repor och verkar varit lagat en gång tidigare. Några plastlister har också lossnat, får väl klura ut var dom ska sitta nånstans. Men akvariet kommer ju inte direkt stå i blickfånget så det får duga. Blir trevligt att kunna se fiskarna som går i karantän lite bättre :)
Har bett sambon hjälpa mig att fixa en låg bänk som går att skjuta in nuvarande karantänsbaljan under så att jag vid behov kan använda båda utan att ta upp mer golvyta. Bänken kan inte vara för hög eftersom akvariet då tar i fönsterbrädan. Fördelen med den något udda placeringen är att jag kommer kunna sitta på min favoritplats vid köksbordet och titta på båda akvarierna :)