garjzla skrev:Gud vilken kul ide! Och ja, akvarium har ju tom dokumenterad avslapnande och avstressande effekt så jag kan bara se positiva saker med ett akvarium där! Bra initiativ tycker jag!
Yes!! precis vad jag vill höra!
Får man en kram varje dag av kärleksfulla vårdtagare så vill man ge något fint tillbaka så att dom inte behöver gå och lägga sej i detta vidriga "vilorum"
även dom som jobbar med dessa lite speciella personer tyckte att det var en bra idé. Det var bara chefen som "krampade" men jag får väl snacka omkull honom, hur nu det ska gå till??
Ok har aldrig befattat mej med shrimps, finns det någon som kan lägga upp ett litet klipp på räkor så man ser hur dom beter sej.
Sen vill jag ju ha lite fart i akvariet också. kan man ha guppy eller blir det för trångt för dom? Vill samtidigt inte lägga ut pengar på för dyra fiskar då jag kan tänka mej att vårdtagarna kan mata dom med olämpliga saker...
Någon liten enkell fisk, gärna en som förökar sej lätt då det kan bli ett riktigt upplyft för special-folket.
Om dom får känna att dom tagit hand om ett djur såpass bra att det till och med fått ungar, kommer nog göra dom överlyckliga!