Tack för svaren har inet varit hemma nu på några dagar.

Ja de där rötterna tog ett tag innan jag hittade rätt storlek och så innan jag var nöjd:) Den ena(den vid stenarna) blev det en hel del sån där vitt gojs på vilket mina små ancistrus inte verkade vara så sugna på. Fick dock ta över 3 fiskar från en kompis som haft ett typ 8 liters kar med en kampfiskhanne, neontetra och en ancistrus på närmare 10 cm(jag vet väldigt mycket för lite plats). De verkar iallfall trivas i sitt nya hem och ancistrusen har även betat av ganska mycket på roten med vita slaffset på.

Stenarna ligger inte mot rutan utan är uppbygda kanske 5 cm ifrån rutan. de ligger också direkt mot frigoliten i botten på karet så det ska inte vara några problem där.

Mossa och andra växter kommer när jag får min lysramp är det tänkt. Har tänkt mig att ha ett stim med Glödbandstetror i karet också. Känns som om att de kan ge lite liv i de öppnare delarna. Sen ett litet gäng med pansarmalar hade nog passat ganska bra också. Men man får ju ta det i steg fr steg. Nitritnivåerna har aldrig varit på några mätbara nivåer så filtret verkar göra ett bra jobb.

Blir väl en uppdatering på tråden när lysrampen har kommit!