karrokaja skrev:
det var den sötaste simpa jag sett i hela mitt liv. hur stor var den??

Kräftan var riktig snygg krallig och fin;) synd bara att det var signal kräfta. skulle va fett me flodkräfta. btw, kräftor kan ta ganska lång tid på sej när det kommer till acklimatisering, trivs dom inte så går dom helt enkellt til ett annat ställe.

Men det är mest damm-folket som måste dras med det.

Jag hittade våra kräftor strejkande i våran eldstad på tomten, ner i dammen igen, i en bur denna gången, o sen var det lungt:)

Har du bra drag i tanken?? jag tror du måste ha satans bra renings tjoflöjt system då vättern är fräshare än ramlösa i affärn.

Annars ser det riktigt svensk-sjö ut i tanken;)

Simpan var väl kanske 3-4cm, antagligen att ungdjur. Vet inte vilken art det är men om det är hornsimpa (hoppas!) så blir den 25cm så då är 3-4cm snudd på yngel.
Kräftan hade nog gärna gått någon annanstans, han trivs nog inte perfekt. Men jag har juh täckglas och han kommer inte ens upp till kanten.
Jag har ett Eheim filter, ska ta reda på vad det heter mer exakt. Kollade upp det när jag fick låna det av min bror, det är överdimensionerat men inte extremt. Sedan en cirkulationspump, den gör väl kanske 1500l/h, den har jag dock inte startat än...