Har gjort om lite i akvariet nu på morgonen. Det första jag gjorde var att rengöra karantänsbaljan där vattnet mest liknade brun, vattnig soppa. Fanns några stackars snäckor i soppan som nu fått betydligt friskare vatten.:)
I baljan har den stora anubiasen som varit framför pumpen fått flytta in. Hoppas att algerna på den försvinner med mindre ljus. Tror inte den får komma tillbaka till akvariet faktiskt, den är lite för stor. Men blir den algfri kan jag ju kanske sälja den istället för att slänga den. En av rötterna med javamossa (den till vänster) har också flyttat till baljan eftersom det kändes lite trångt i akvariet. Så nu är baljan redo för nya invånare :)
I akvariet har jag rumsterat om lite i sanden så att den inte är så tjock framtill och sluttar lite uppåt längre bak. Förutom detta så har jag bara flyttat två stenar med Monosolenium och mossbollen....och rensat bort lite andmat :p
Passade på att göra vattenbyte när jag ändå var i farten...men har glömt ha i pmdd! Ska gå och göra detta genast!