Liten uppdatering igen.;)

I mitt 720 rullar det på. Ansar växter med jämna mellanrum. Apahanen som flyttade in från 112 har funnit sig väl tillrätta och honorna är förtjusta i honom. Han äter inte så mycket av den maten jag har i karet utan föredrar att jaga räkor, något som han hade gott om i 112. Rund och fin är han. Kubotaierna har lekt och nästan lika snabbt som de gjort detta så var deras artfränder och rödmunnarna där och glufsade i sig.

Mina tre stim håller ihop i respektive stim fortfarande.:) Jag är så glad över detta. Läste ju diverse farhågor att fiskarna skulle blanda sig med varandra eller spridas ut i karet, men så har det inte blivit hos mig - trots att jag inte har någon hotfisk. Visserligen sprider kubotaierna ut sig emellanåt, men de samlas snabbt ihop igen och är verkligen skitläckra!

Jag har samlat ihop mina ancistrusar från diverse kar, främst 50 liters till min nya 70 liters ancistrusbalja. I denna veva hängde även två yngel av annan sort med. Jag tror att det är galaxy och jag har flyttat dem till 112 idag. Såg en av dem för ett tag sedan men de var visst två st.:)
De kan ha följt med som rom när jag rensade ur javamossan ur 112 och hällde det i 50 litersbaljan.

I mitt 54 (endlershona + yngel + räkor + borellii) verkar borellii-firrarna må riktigt bra. Mina första borellin gick ju hädan. En hona som försvann, och en hane som slogs med en agazzisii. Men dessa nya verkar än så länge ha funnit sig tillrätta. De föredrar endlersyngel och räklingar på menyn och ser betydligt bättre ut än de gjorde i affären.:)

I mitt 180 har jag ett problem med att kakaduahonorna slåss med varann. Jag har bara en hane men ca 30-40 honor kvar.

Tja, det var lite nyheter från Uppsala.