Intressant det här med fiskar som självmant simmar in i spannar. Min nästa fråga är då hur gör du sen - häller dem i akvariet över natten - sätter i spannen i akvariet på morgonen och fiskarna simmar in igen och sedan ut i dammen igen? Om det är så det går till så bör du nog anmälla dig till nästa års talangjakt.

Att sedan någon fiskeriintendent sagt att man skall sanera från en möjlig viruell infektion på det sätt som du beskriver tvivlar jag mycket starkt på.

Din guldfisk som blev halvt uppäten för några veckor sedan - hade inte den simmat in i spannen eller använde du inte spanntricket då?

Du sa någon annan stans att fiskarna samm glatt och lekte i strömmen från det vatten som slangen gav in i dammen - på mig tyder det mer på att de försöker få syre och att det inte finns så mycket av detta i din damm.

Det är mycket i den här historien som inte verkar stämma så bra så förlåt mig men jag tvivlar på att det ens finns en damm med guldfiskar i hemma hos dig, för att motbevisa mig i det så vill jag gärna se bilder på dammen, fiskinfångadet och alla andra påstående som gjorts i denna tråd och som för mig mer liknar en skröna.

MVH Lasse