slemma skrev:Som Kjell skrev. Man kan lika lite veta om en fisk mår dåligt lika lite som att man kan veta att den inte mår dåligt.
Så sluta att utgå från att mina fiskar mår dåligt. Du har inte varit här och sett hur vi har det! Det är såå lätt att slänga ur sig saker i ett forum.
Nä galler är inte snyggt och ej heller funktionellt då denna katt kryper under och river ner. Mina katter bryr sig INTE om fiskarna.
Ang katter så har jag 4 stycken. Har ALLTID haft katter hela mitt liv och jag är inte purung. Så jag vet vad jag pratar om när det gäller dem.
Har fött upp Birmor. Och min närmaste vän föder upp Rex. Så katter kan jag utan och innan.
Men för enkelhetens skull då; strunta i att det är dina fiskar, och försök se dina inlägg objektivt. En "vem som helst" (inte du nu :)) skriver att han/hon flyttar sina fiskar varje dag, och är sedan ganska knapphändig med information. Informationen sippar sedan fram mellan raderna i en ganska lång och brokig tråd (inte helt olikt denna tråd). Skulle du själv inte börja undra över dig själv så att säga? Jag/vi kan ju inte från början veta att du vidtagit åtgärder som du menar är tillräckligt för att fiskarna ska trivas fast de flyttas.
Det jag har lärt mig och har erfarenhet ifrån är att fiskar är känsliga för miljöombyten, alltså något man ska undvika. Även om man använder samma vatten så förändras vattenvärdena olika i ett akvarium och en damm. Sedan dyker det upp ett tokexempel där en snubbe på ett internetforum påstar att han flyttar in och ut fiskar varje dag som om de vore keldjur! Ge mig lite förståelse i alla fall, och erkänn att det är ganska unikt. Överbevisa mig, stånga mig, sparka mig, gööör något! [:-5]