Ommöblering, värmebölja och räkdöd
Att det är värmebölja ute har väl ingen missat, tyvärr gäller det även mitt akvarium :mad: Upptäckte till min förskräckelse att det var 28 grader i helgen. Så jag har fått göra akuta vattenbyten med kallt vatten och frysa in vatten att ha i akvariet.
Efter min lilla ommöblering och nyplantering har jag förlorat tre räkor :( Vet inte om det beror på att jag rörde upp några medicinrester när jag bökade runt eller på värmen. En av dom döda var i plastlådan och där är temperaturen lägre, kan det bero på att jag lagt i växter från akvariet där? Men i så fall borde ju räkorna i akvariet inte överlevt. Amanoräkor blir tydligen helt rosa när dom dör...mina såg ut som om de blivit kokta. Är det alltid så :confused:
Så här såg det ut innan jag började böka runt. Bilden är tagen med min lilla kamera.
[ATTACH]20710[/ATTACH]
Så här ser det ut efteråt. Den här bilden tog sambon med sin systemkamera.
[ATTACH]20711[/ATTACH]
I bakgrunden och på vänster sida har jag planterat Vallisneria spiralis. Syns inte så mycket just nu men jag hoppas att den ska ta sig. På de två stenarna i förgrunden har jag bundit fast Monosolenium tenerum. Den finns även på en sten framför den stora stenen. Anubiasen som förut var i mitten har jag flyttat en bit till höger. Känner mig rätt nöjd, ska bli spännande att se hur det ser ut när det växer till sig.