toccata skrev:Bara en liten parantes: Kom ihåg att det även finns lite större tetror, som till exempel sorgmanteltetra, så alla är inte i en neontetras storlek :)
Slöjstjärtarna blir 20cm+, dessutom gillar de att böka runt och äta växter, och de skitar ner extremt mycket.
Det känns inte riktigt som om de passar in i skalar- och tetra-gänget, enligt mig. Och det vore ju tråkigt om de blev bitna i fenorna. Så här har du ännu en röst för att strunta i slöjstjärtarna, tyvärr.
Jag röstar för ett gäng ancistrus också, förresten, älskar dessa fiskar och att de inte blir så stora :)
I övrigt följer jag denna intressanta tråd! Det är roligt att läsa bollandet av idéer.
Hej!
Kul att du också hittat hit! :) Ju fler att bolla med desto bättre även om jag litar på att ansjo vet vad han snackar om.. Hehe
Nej, har förstått att slöjstjärtarna inte är det optimala att blanda med, råkar bara vara så att en av dom är min absoluta favorit av dom jag har just nu... Funderar seriöst på att försöka skaffa ett lagom stort akvarium vid sidan av och ha bara slöjstjärtarna i.. Men det är ju en ekonomisk fråga..
Jo, jag gillar också ancistrus.. har två än så länge och faktiskt så tror jag att jag har lyckats få till en hona och en hane .. inte dåligt det va? Tänkte skaffa nån lerkruka eller så så dom har nånstans att gömma sig undan om dom skulle få för sig att göra nåt :)
Har ingen jättekoll på tetror men kikar runt lite då o då för att se om det är nån som faller mig i smaken..