ansjo skrev:
Det är lite därför jag gav dig de tipsen på fisk, där är fisk i alla skikt i karet.

Ska du däremot ha lite större fisk så får du nog skippa de tankarna då det kan vara svårare att hitta den just den rätta kombinationen av dessa.

Kanske lite olika större ciklider skulle funka för dig, men då får man ofta inreda med stenar och rötter och kanske hålla tillbaka växtdelen lite.

Nu har jag skrivit mest om SA, eftersom det är sådana du har flest av nu. Kolla annars på vad Afrika kan erbjuda dig för fisk, men dessa bör du ha utan inblandning av andra kontinenter och blandning av sjöar pga olika krav på vattnet och beteende.

Kolla här så hittar du säkert en del, men en hel del av artbeskrivningarna är bara för Guldmedlemmar: http://zoopet.com/fiskar/index.php

Känns som att jag är lite fel ute i mina funderingar då? Men som sagt alla är vi barn i början och jag har ju precis startat upp... Tar till mig alla tankar från alla håll så att jag ska få så mycket ut av min nyväckta hobby :)
Skulle kanske kunna tänka mig att ha tetror ihop med större fisk, men vågar inte blanda för jag vill ju inte att tetrorna ska bli mat. Guppy skulle också gå.. men det är ju det där med om dom blir mat...