"Skall direkt erkännas att jag inte läst alla inlägg i denna fråga (har ju varit bortrest en tid så jag har inte hunnit) - men jag fattade det som om du förespråkande ett akvarium utan vattenbyten (alt. minimalt med vattenbyten). Om så inte är fallet så ber jag om ursäkt för att jag missförstod dig."
- Ja det är helt okey.
Jag förespråkar ingenting öht eftersom jag - som jag sagt vid några tillfällen i den här tråden - snarare läser andras erfarenheter och jämför.
När det gäller just Channor....och då främst Dvärgchannor, har jag läst ett antal artiklar skrivna av folk från olika länder som odlar just dessa, och DE förordar nästan samtliga minimal påverkan på vatten och helst en aning surt o smutsat vatten för bästa miljö.
"Återigen så måste jag ha missförstått dig - jag fattade det som om du drog upp Heikos inställning som argument gentemot Lasse i denna diskusion. Då påpekade jag bara att Heiko expertkunskaper gäller helt andra saker än vad denna diskussion handlar om."
- Här tror jag snarare att du VILL missförstå mig en smula ; )
Jag berättar om vad herr Bleher själv skrivit ang. optimala miljöer för Dvärgchannor.....inget annat.