så där då var flytten genomförd! I lördags gick flytten från Malmö till Höör. Tyvärr stryk en av jordätarna med, det tog helt enkelt för långt tid och syrebristen tog så hårt att den inte klarade sig :( Men annars gick det ganska bra, dock är inte allt klart än, har lite pvc-fix kvar innan jag kan koppla in mitt Eheim 2250 igen, men Fx5 klarar karet så länge. Risken för nitrit problem är väl ganska stor nu i början eftersom rockorna skitar ner ganska rejält, så jag matar väldigt försiktigt nu.
En glad nyhet är att jag har en ganska stark misstanke om att honan är gravid :) hon har fått en markant bula precis framför svansen och jag tycker mig se lite rörelser ibland!

Samtidigt så börjar jag tröttna lite på rockorna och det känns inte som om det blir någon uppgradering på ett tag iallafall... Jag har ganska långt gångna funderingar på att göra mig av med rockorna och satsa på något nytt. För tillfället lutar det åt att skaffa lite mer växtar och sen ha lite dvärgciklider och scalarer(helst Altum) el diskus, ihop med lite corydoras och någon tetra. Jag har aldrig haft apisto i så stort kar som 720 och det känns väldigt lockande!
Jag får väl se vad som händer, men något nytt blir det nog, jag är en ganska rastlös akvarist som gillar att planera och fixa med karet, jag tröttnar när karet är "klart". Men det är ju förståss spännande om det skulle vara rockobebisar på g!