Och jag som trodde att det skulle vända nu...

...men än är det visst inte slut på problemen. I morse såg jag inte så mycket av svärdbärarna men dom brukar vara lite "morgontrötta" och jag hade bråttom så jag tänkte unte så mycket på det.

Nu på eftermiddagen bytte jag ca hälften av vattnet och satte i aktivt kol i filtret för att få bort medicinrester. Då märkte jag att en svärdbärarhona låg på botten! Hon är väldigt svag och gjorde bara svagt motstånd när jag tog i henne. Nu ligger hon uppochner och andas svagt. En annan hona är också drabbad. Hon gör motstånd när man försöker fånga henne och simma iväg men verkar halvt förlamad och nu ligger även hon uppochner.

Tredje honan är på rätt köl men väldigt slö. Hanarna är nog något slöare än normalt och kanske även ynglen. Tetrorna verkar ok och det gör även snäckorna. Vet inte riktigt vad som hänt men antar att det har med medicinen att göra, eller kanske ammoniak? Suck...Antar att det blir avlivning av åtminstone två av honorna :(

Det jag har gjort nu i lite halv panik är att tillsätta salt och nitrivec och haft i luftstenen.