[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Dålig på att uppdatera men mycket har hänt. [:o][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Här en sammanfattning:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]De senaste veckorna har kubotaierna i 720 dött. En i veckan, först avmagrat och sedan dött/avlivats. Jag har förlorat 3 kubotaier de senaste veckorna på detta sätt.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vet inte vad som är fel. De övriga kubotaierna verkar må bra.:confused:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]En kardinaltetra i 720 avlivade jag för den hade en vit prick vid roten på ryggfenan. I övrigt var den pigg och betedde sig som alla andra kardinaler, men ville inte ta några risker, framförallt med tanke på vad som händer med kubotaierna.:([/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har fixat om filtret bakom BTN i 720 för det blev dåligt blås i utflödet. Kramat ur en del filtermattor och även reducerat antalet filtermattekuber för att det skall bli bättre flöde.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]I samma veva fixade jag om Fluval 350 som verkar bakom BTN innan vattnet går till huvudfiltret. Tog ur all filtervadd och torvgranulat och ersatte dessa med filtermatta, 10 ppm och 5 ppm. I huvudsak tog jag dessa filtermattor från det som tidigare verkat bakom bakgrunden, men även en del nya.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Lyckades fånga in ancistrushanen ur 720!:D Jag läste romanen som Ernst Thompson Seton skrivit om hur han fångade in den sista mexicanska vargen Lobo. Det var det dragningen till det motsatta könet som blev den legendariska vargens fall. I Lobos fall tycker jag att det hela var en tragedi men i mitt fall blev det en succé. Denna ancistrushane har gäckat mig såå länge.[:o][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Så jag fiskade upp ancistrushonan i 112 med bara händerna. (Jag blev förvånad över hur den kändes i handen, sträv, hård och torr, inte alls som man tror att en fisk känns). Den lade sig lugnt tillrätta i min hand och jag bar den över till 720. :)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Dagen efter hade ancistrushanen fått till det med honan och låg och fläktade i krukan.:d[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag lyfte över krukan med ancistrushanen i en glassburk under vattnet och flyttade hela härligheten till 180. Ancistrushanen märkte inte ens att han blev flyttad! Han har inte kommit ur sin kruka utan fläktar lika oberörd som han var innan!:)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Min Sessan (apistogramma agazzisiihona) i 112 är död! Ihjälbiten av den hane som jag trodde skulle göra henne lycklig!:mad:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Igår käkade hon räkmix och idag var hon död! Hanen är rätt stor och tuff och det har jag förstått sedan ett tag. Den api agazzisiihane som går i 720 är betydligt mindre och fridsammare. Jag har sedan en tid tillbaka tänkt på att byta plats med den apa som går i 112 med den som går i 720, men nu kvittar det lite liksom.[xx(][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]I samband med Sessans död vidtog jag radikala åtgärder i 112.[/SIZE][/FONT]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman][SIZE=3]All javamossa i princip revs ut, och det mesta av de olika hygrophila som fanns däri. Hällde i Easylife i karet efter min rumstrering. Hela skiten (förutom döda Sessan som spolades ner i toaletten) hällde jag i 50 liters ancistrusbaljan. Drog en nylonstrumpa över Fluval +4. Får se vad som dyker upp där så småningom.[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][ATTACH]19866[/ATTACH][/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black][ATTACH]19867[/ATTACH][/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR][COLOR=black][ATTACH]19868[/ATTACH][/COLOR]