Nu äntligen är man guldmedlem så att man kan få in bilder i inläggen!

Sedan förra inlägget har det hänt en del. Sambon och jag beslutade oss häromdagen för att göra oss av med de 30 glödbandstetrorna eftersom de inte stimmade. Vi tyckte inte att fiskarna hade ett större skönhetsvärde var för sig och dessutom var de glupska som få (vilket resulterade i knapert med mat till trådfensregnbågarna trots att vi inte matade för lite, tetrorna blev snarare bollformade).

Sagt och gjort, vi ringde till affären som kunde ta emot dem och sedan var det bara att håva upp de små liven. Jag var glatt överraskad att proceduren inte tog mer än en kvart och varenda liten tetra kom med.

Tomrumet efter tetrorna fylldes igår av 11 st nya trådfensregnbågar, så nu är det 16 st som glatt simmar omkring i karet och visar upp sig för varandra.

Dessutom fick vi med tre st nya "borneo suckers"- jag har nog aldrig sett en sötare fisk, både i utseende och sätt!

Andra roliga nyheter är att jag nu har frisimmande ancistrusyngel, samt att det är lek på kakaduorna i båda karen (placerade ena kakadua-hanen i ett 50-literskar tillsammans med en hona) och igår blev vi livevittnen till lek- jättehäftigt!
Om inte detta vore nog så har tre av körsbärsräkorna blivit knallröda och bär på rom. Känns som om karet är barnafödandets paradis! ;)

En uppdaterad lista av vilka som bebor stora karet:

Vid ytan eller lite överallt:
3st Scalarer
4 st guppies

Mittensegmentet:
16 st trådfensregnbågar - planerar att utöka stimmet senare

Bottenlevande
3 st ancistrus + okänt antal småttingar
6 st Borneo suckers - som för ovrigt inte är en mal och äter ej alger.
1+4 Apistogramma cacatuoides

Räkor:
5+ Körsbärsräkor
3 st filterräkor