Lasse skrev:
Lita inte på nitrattester, speciellt inte stickorna. Fortsätt med dina veckovisa byten av en tredjedel så behöver du inte vara rädd för nitraten. Planerar du att ha mycket växter så kan du i en början dra ner bytena till 20 till 25 % per vecka. Får du sedan igång växterna ordentligt så kommer du att få sätta in nitrat istället men vattenbytena är bra ändå.

MVH Lasse

Jodå nog frodas flytväxten ordentligt men jag vet inte vad det kan vara i såna fall med fiskarna.

Guppy hanen jag har har blivit så konstig i kroppsformen. Förut var han så himla smäcker i kroppen men nu så är hans mage så stor efter gälarna på undersidan av magen, och en neontetra har liksm tappat den röda färgen på stjärten. Förut så dog en platy hona, jag trodde hon hade yngel för att hon var så tjock men dan efter var hon död. Jätte uppsvullen mage och munnen öppen mycket. Jag trodde det var samma sak som hade drabbat guppyn men han äter som vanligt men han är inte lika mycket på honorna som förr. Min stora algätare har också tappat färg på kroppen.:confused:
Jag matar nog för mycket [:o] Men guppy fiskarna ynglar av sig utav bara den.