Akvarieprat
Måste bara skriva om besöket hos lokala zoobutiken igår. Jag skulle bara titta in snabbt för att se om han hade några fina små rötter, eftersom dom oftare är billigare där än i den större affären där jag köpte en dom andra grejerna, eftersom utbudet är lite större där och en del andra saker är billigare.
I alla fall tog ja ju såklart en koll i akvarierna och ägaren kom fram och började prata. Jag nämde att mina fiskar var sjuka och då började han prata om att det var så bra att köra satvattensakvarium eftersom man så sällan fick sjukdomar. Han har fått upp några fina saltkar med bland annat en drakfisk [:-9]
Jag nämnde att min lillasyster blev förälskad i ett saltvattensakvarium men att mamma inte ville att hon skaffar något akvarium alls eftersom det kommer sluta med att mamma får sköta det. Då gick han igång om hur dyrt det var med saltvatten och hur mycket det hade kostat när han byggde sitt akvarium på 400 L. Han pekade att bara en rörkoppling kostade 200 och sen började han räka hur många han hade använt i systemet i butiken..osv...
Tror att det tog nästan en halvtimme att köpa två små rötter :D